Psykjouren här kommer vi / Bara vara Jag

Jo, det blir en tur dit idag. Först skall sambon bara iväg med barnen samt lämna blod borta i Solna, sedan kommer han hem igen. Vi pratade om det igår, och kände att det börjar bli dags att göra någonting åt situationen som är. Samtidigt som  jag inte vill läggas in, så vill jag det. Ha de kala väggarna, inget som stör visuellt, och tydliga rutiner där jag vet hur allting fungerar. Kanske är det precis vad jag behöver för ett tag.

Jag drömde om det i natt, att jag blev inlagd. Fick då höra att den bra läkaren har slutat, att de alla sörjde det. Jag hoppas att så inte är fallet. Där emot så vet jag inte riktigt till vilken avdelning jag vill komma till. Båda har sina fördelar, eller alla fyra iofs. Men det är två som är riktade till min ålder mer. Den ena får en ha sladdar och sådant framme, så mobilen kan laddas när som helst osv, på den andra är det inlåst, men bättre personal och de är trevligare. Men vi får se, jag är inte där än. De kanske helt enkelt skickar hem mig, vem vet. Dock hoppas jag att så inte är fallet. Att få ligga inne någon natt eller två, rensa hjärnan, bryta allt som är just nu. Något behövs göras.

8 reaktioner på ”Psykjouren här kommer vi / Bara vara Jag

Några tankar? *nyfiken*

