Nyheter /Bara vara Jag

Jag lever, och har inte varit varit inlagd sedan november 2015. Det måste ju betyda att det går framåt? Jag tror det. Trots att det varit en del svackor. Ganska stora sådana, höjning av medicin som sedan minskats ner igen. Hålla mig flytande. Hel.

Jag har, fråga mig inte hur jag kom på tanken, börjat träna. Tre gånger i veckan är minimum är det tänkt. Men nu har jag varit borta i två månader på grund av skada. Vikten har inte påverkats mer än att jag gått upp de senaste månaderna, men det är väl så det är, när allting går i stöpet.

Det har varit mycket. Syskon har varit här i flera dagar. Små syskon, lika gamla som mina egna barn. Det tar på krafterna och jag måste återhämta mig efter. Födelsedagar har kommit och gått. Vikten har rasat uppåt och jag når nog snart 130. Men va fan.. Under ena inläggningen gick jag ner 6kg på en vecka. Bara genom att äta flera gånger om dagen. Skall rodda lite där. Se om jag kan få till något som passar mig.

Jag har mycket ångest. Speciellt när jag inte vet vad jag skall göra. När jag dras mellan flera olika saker, och inte kan bestämma mig. Inte kan sätta mig. Inte kan fokusera. Men det går framåt. KBT (vilket jag egentligen inte är förtjust i), mediciner, nya rutiner.

Planen är att jag skall börja arbetsträna efter sommaren. Sakta. Först genom att bara vara där två dagar i veckan. Några timmar åt gången. Sen får vi se vad det blir. Måste visa min arbetsgivare att jag kan göra någonting. Att jag kan vara till ”nytta”. I alla fall enligt dem. Så, så får det bli. Känns både jobbigt och nervöst att påbörja något sådant här. Jag har inte arbetat på över två år. Sällan varit mycket bland folk, inte umgåtts på det sättet. Men det blir nog bra. Får jag någonting annat att tänka på. Fokus.

Det är så mycket som har hänt sedan sist. Och jag är ledsen att ja inte uppdaterat. Jag har inte kunnat. Inte vetat vad jag skall göra. Inte vetat vad jag skall ta mig till. Har inte tänkt på bloggen. Inte på denna i alla fall. Den som är mest aktiv. Den där allt mitt finns. Där hela jag finns i nu och dåtid.

Några tankar? *nyfiken*

