Vara andra till lags / Bara vara Jag

Varför skall det vara så svårt, att stå för sig själv ibland. Att inte rätta sig för andra. Inte säga ”ja”, bara för att en tycker att det är rätt mot de andra.

Jag inhyser brorsan på 14 under en vecka eller så, för att syrran frågade om jag kunde ta honom när hon hade två andra syskon. Vet inte hur länge han tänker stanna. Det skumma är att det är syrran som frågar, inte mamma. Visserligen ringde mamma och kollade att det var okej att han var hos mig, men ändå? Varför skall allt komma omvägar, och varför tar alla för givet att allt som de säger, funkar. Just nu. På en gång.

Dottern har feber, eller hade igår kväll. De skall till sin fader idag, får se hur det blir med det. Vill inte väcka henne i förväg. Låta henne sova, se om det blir bättre. Om det lugnat sig. Jag och sambon tänkte på en sak i går kväll. Hon får ofta feber här hon skall ner dit de sista månaderna som varit. Jag vet att feber inte är något som en kan styra över, men samtidigt så tänker jag att hon tycker att det av någon anledning är jobbigt där, stressen kommer, och i och med stressen sänks immunförsvaret? Kan det vara så? Att ju närmare hon kommer dessa resor, desto mer sänks immunförsvaret, och sjukdomarna kommer. Det kan vara allt från feber, till huvudvärk och ont i huvudet. Så.. Ja.. Skall se hur hon tänker idag. Om hon vill åka eller om det är något annat vi kan göra.

Självklart har jag redan betalat exet för dagarna de skall vara där. Han tycker att det är så en gör. Barnbidrag och underhåll… Dumt som fan, jag vet, men ja. Allt för att få tyst på honom. Om dottern inte åker ner, då skall jag ha pengarna tillbaka. Men det tror jag att jag kan glömma. Han lär inte ha ett öre kvar.

Träna idag igen. Sätta igång kontot som är fryst. Skuldran värker som fan, tror det är en hel rad med knutar där. Kändes som det när brorsan och dottern masserade. Gör att jag inte kan röra mig fullt ut, men att träna verkade inte påverka det. Det var skönt att stretcha efter! Sträcka ut de muskler som inte vill samarbeta just nu.

Vika tvätt skall jag göra idag. Får bli efter jag tränat tror jag. Och ta hand om disken.. Och.. alla dessa Och. Hur en än försöker så kommer det fler.

Några tankar? *nyfiken*

