Jag kommer alltid tillbaka / Bar vara Jag

Hur mycket jag än försöker hålla mig borta från bloggandet, så går det inte. Jag hittar alltid min väg tillbaka. Det kanske tar lång tid ibland, och jag kanske startar nya bloggar. Men det är ändå här jag tillslut hamnar i alla fall. För här har jag er, här har jag mitt liv sedan 2011, om inte tidigare. Kan inte åren i huvudet. Men det är många år. Som har gått väldigt fort. Jag kommer fortfarande ihåg en del av inläggen jag skrev då det var aftonbladets blogg. Jag saknar den tiden ibland. Det var så mycket lättare att hålla koll på alla, hålla koll på sig själv.

Men nu är det som det är, och jag skall inte blicka tillbaka allt för mycket. Inte till det i alla fall. Det tjänar ingen som helst roll.

Bloggandet är för mig ett sätt att rensa mina tankar. När det är jobbigt, svårt, åt helvete. Eller när jag helt enkelt känner att jag behöver dela med mig av bra saker, som kanske ingen annan skulle förstå. Då delar jag i alla fall med mig till mig själv. Genom ord. Genom text. Jag har friheten att skriva det jag känner för. När jag vill. Och sedan behöver jag inte läsa det igen. Inte tänka på det. Jag lämnar orden på skärmen för andra att läsa om de känner för det. Tankarna finns kvar på nätet, men inte hos mig. Jag lämnar över det, kastar det vidare.

Jag gillar den här bloggen. Den har förändrats genom åren, men bara med mig som skribent. Den har följt med mig i mina svängar, förändringar, omställningar. Den har anpassats i tal och i utseende, beroende på vad jag själv känner att jag har behövt för att förmedla hela mig på ett bra sätt.

En trygghet. En vän som alltid finns där, och som alltid har tid att lyssna. Hur tråkigt det än må vara.

Ibland funderar jag på att lägga till en massa bilder i inläggen, för att få det lite trevligare, få det till att sticka ut. Men samtidigt så är det inte jag. Visst, jag älskar att fota, men det är ingenting jag vill ha här. Konstigt kanske, men så är det. Kanske kommer jag ändra mig, men än är jag inte där.

centrifugen snurrar. Snart är tvätten klar. Skall försöka hänga den på en gång. Inte som vanligt. Vänta ett par dagar för att sedan få tvätta om det.

Välkomna till mitt liv

Några tankar? *nyfiken*

