Nära att förlisa / Bara vara Jag

Åter igen. En smäll.
Så hård att allting rasar framför ögonen.
Allt blir svart. Mörker omsluter mig.
Jag går in i mig själv.
Förlorar talet. Tankarna
Kvar finns ett skal. Tomt
Stänger mig. Håller mig kvar
Ingen möjlighet att försvinna

Idag kom post. Kanske är det så att det gör det varje dag. Men jag tycker inte om att öppna den. Klarar inte av det. Smärtan av att se vad som finns där inne, kommer bara jag tar i kuvertet. Förmår det ej. Sambon öppna. En hyra som inte är betald. Inte förra. En månad innan den. Ett hot om vräkning. Jag krossades. Jag var säker på att allting var fixat. Att allting var klart och betalt. Att vi inte låg back någonstans. Men sådan tur hade vi inte. Sambon var också säker. Han hade tittat flera gånger om, men nä. Tydligen så var det så, att den var missad. Jag sjönk totalt. Helt. Tappade tron på oss, på mig själv. Och återigen fick jag bocka i hur värdelös jag är. Hur lite koll jag har. Hur allting jag gör blir fel. Varför hade jag inte koll!! FAN!!

Jag vill fortfarande skrika. Gråta. Försvinna här ifrån. Jag skall tröstäta sen. Har fixat det. Det väntar på mig. Och jag som skulle ha tränat idag. Allt bara går åt helvete.

Nu löste det sig i alla fall. En syster som ställer upp. Men samtalet var så jobbigt. Men hon är den enda som jag kunde fråga, utan att bli dumförklarad. Utan att behöva dras med skammen i år. Utan att behöva komma med någon annan lösning. Hon berättar inte för någon annan i familjen. Får de veta, så kommer jag få hundra samtal om det. Om hur dåliga vi är. Om hur vi måste planera bättre. Göra budget. Leva snålt. Allt sådant som vi redan vet.

Jag kan inte ta fler smällar. Det går inte. Det finns ingen kraft till det. Ingen möjlighet. Ingen ork.

Jag vill bara gå under jorden just nu. För jag vet verkligen inte hur jag skall kunna ha koll på allt.

Några tankar? *nyfiken*

