Jag hatar kalas! / Bara vara Jag

Jag hatar det! Att förbereda funkar utan problem, visst jag kan bli stressad, men det löser sig alltid tillslut. Men att bli lämnad själv precis innan alla skall komma, eller när det är dags för fika, eller när alla bara springer omkring och skall retas. Jag klarar det inte!
Hade kalas för minstingen idag. 4 år i morgon. Tre barn två barn från förskolan var där, samt farmor, farfar och faster med respektive. Inte mycket folk med andra ord. Ändå var det så hemskt! Mina stora barn höll på med varandra hela tiden, och lyssnade inte när någon sa till dem. Sen på kvällen visade det sig att sonen inte tagit sin ADHD-medicin som han skulle ha gjort på morgonen. Men ändå. Precis innan kalaset skulle börja, gick sambon fram och tillbaka mellan lägenheten och lokalen, eller ner och handlade i nöd, och jag var där och skulle hålla koll på allt, fixa i ordning, med tre barn som inte vill göra någonting som jag vill. Jag blev helt slut. Färdig.

Men minstingen var nöjd, och det är väl huvudsaken tycker jag.
Själv sov jag närmare två timmar mellan 4-6. Kunde knappt tänka. Fungerade inte för fem öre.
Och nu skall det vara kalas i morgon också. Inte här som tur är. Men alla andra skall firas. Och mycket folk. Barn, stoj, Jag bara avskyr det.

Ser inte fram emot det för fem öre. Jag vet vart jag kommer hamna. Där jag alltid gör. I ett hörn. Stirrandes på barnen. De andra vuxna kommer snacka en hel del, men jag kommer inte vara med. Det är så det brukar vara. För jag klarar det inte, och de vet inte vad de skall säga till mig, trots att jag är del av familjen.

Det är väl bara till att vänta och se..

Några tankar? *nyfiken*

