Dag två / Bara vara Jag

Andra dagen med kalas. Jag är helt färdig. Kommer sova som en gris.
Jag tycker inte om när det är kalas för flera, det är så stort tryck på vad presenter har kostat, hur ”fina” de är eller hur mycket tanke som är nerlagt i det. Paket gavs till höger och vänster, fem stycken som firades, och det märktes verkligen vilket stort byte av pengar det var. Egentligen kunde man ha skitit i det hela.

Självklart räckte det inte med saker där. När vi kommer hem, säger sonen, att han tycker att det känns som att han har ett hål i ena tanden. Det var inte bara ett hål, det ser ut som att det saknas en bit. Jag föll åtta trappor ner. Inte vad jag orkade med dagen innan de skall åka till sin pappa. Jag får ringa honom eller någonting. Det kommer bli så mycket skit för mig! Jag orkar inte! Det räcker nu. Och detta är heller inte någonting som bara går att skriva i ett sms.
Ringer nu, får se hur det går


Aja, det gick hyffsat. Men då med tanke på att han inte har sett hur hålet ser ut. Det kommer komma ett samtal om det, jag är säker på det.
Barnen skall vara borta i tre veckor. Samtidigt som det skall bli skönt och med välbehövd vila, kommer det bli svårt. Veckan som kommer nu, skall sambon jobba fyra dagar, och det kommer ta på mig. Även som minstingen är på dagis. Jag vet inte hur jag skall lyckas med dagarna utan ångesten som kommer. Boendestödet kommer iofs tre eller fyra dagar nästa vecka, så det är någonting varje dag. Men jag börjar få hjärtat i halsgropen redan nu.

Jag vet inte vad jag skall göra nu. Hur jag skall fördriva timmarna tills det är dags att sova. Jag vet ingenting. Allt bara snurrar, utan att ge något svar. Så mycket ångest som inte vill ge med sig.

Några tankar? *nyfiken*

