Alla dessa ursäkter / Bara vara Jag

Nu börjar de komma. Ursäkterna till alla som vill mig något. Som vill ha med mig ut, som vill komma hit, som skall komma hit. Sa nej till boendestödet idag. Jag orkar inte med hon som skulle ha kommit hit idag. Speciellt som vi inte fungerar allt för bra ihop alla gånger. Sitta och försöka få ur sig själv saker, som inte kommer att tas på rätt sätt. Få tillrättavisningar.. Nä Det klarar jag mig utan idag.

Fick i alla fall bra nyheter igår. Jag skickade in en ansökan om vårdbidrag till försäkringskassan i mars. Fick sedan ett brev om att det läkarintyg som dottern hade var för gammalt och att jag var tvungen att skicka in ett nytt innan ett visst datum. Då jag hade väldigt mycket ångest blev det aldrig av, trots besök på Prima. De tyckte vi skulle vänta till i höst, då dotterns pappa varit på möte med dem. Så då antog jag att det blev avslutat ärendet, då jag aldrig skickade in något nytt. Tänkte istället att vi skulle ta det i höst, när allt börjar rulla igen.
Men igår ringde en ifrån FK. Sade att vi hade en bokad tid och att det var dags att förklara anledningarna till sökandet av vårdbidrag. Som tur var, hade vi redan sedan tidigare gjort en lista med de saker som skulle kunna ge oss vårdbidrag. Det var bara till att leta fram den och vänta på att hon skulle ringa upp. Egetligen hade jag velat ha sambon med, som ser till att jag håller mig till den röda tråden. Fick nöja mig med andra boendestödjaren och det var väldigt skönt att ha henne där.
Samtalet tog upp emot en timme, och i slutet så sade hon på FK att jag antagligen skulle bli beviljad 25% på båda barnen, alltså 50% tillsammans. Och att det kommer att komma retroaktivt också. Nu skulle hon bara skriva rent allt, visa för en kollega och se om de tänkte lika, och sedan skall beslutet skickas och vara hos oss inom 12-14 dagar. Sommaren är räddad.
Det blir ändå 4600 extra per månad i vårdbidrag. Det behövs. Synd att jag inte gjort detta tidigare, men jag har inte kunnat ta tag i det hela. Varken haft kraft eller ork. Nu är det gjort, bara till att vänta på beslut och utbetalning.

Det var i alla fall någonting positivt i allt det som är nu.

Har massor att göra egentligen, och jag har inte varit ner och tränat en endaste gång. Skall försöka masa mig dit i morgon. Tror det kan vara bra att komma hemifrån mer än bara för hundpromenaderna. Få lite annat i tankarna. Men det är jobbigt att gå ut. Att vara ute. Ångesten ökar ofantligt när jag går utanför dörren.  Skall ändå försöka, se om det kan hjälpa.

Några tankar? *nyfiken*

