Förkorta dagarna / Bara vara Jag

När jag mår dåligt, gör jag allt jag kan för att göra dagarna så korta som möjligt. Idag sov jag tre timmar på dagen. Jag vaknade första gången när sambon ringde och sa att han var på väg hem, men bestämde mig för att jag skulle somna om. Ville inte vara vaken. Visste inte vad jag skulle göra. Då är det bästa jag kan göra, att sova. Slippa tänka, slippa fundera, slippa grubbla på saker jag ändå inte kan göra någonting åt. Slippa ÅNGESTEN.

Kanske är det därför jag vaknar på nätterna. Iofs så somnar jag oftast om ganska så snabbt, men det är ändå en pärs i sig att vakna varje natt. De dagar jag inte sover på dagen, vaknar jag ändå. Men ja.. Jag skall sluta med det, när jag mår bättre.

Om jag bara visste vad det är som får mig så här. Om jag kunde hitta ett mönster.. En förklaring.. Om bara..

Några tankar? *nyfiken*

