Min familj i ett nötskal / Bara vara Jag

Syrrans dotter fyller år idag. Ringde självklart och grattade och sjöng. Fick höra om alla presenter hon fått och pratade sedan själv med syrran. Hon är sur på pappa för att han ännu inte har ringt och grattat. Och jag bara känner hur allt rasar inom mig, och hur all orättvisa bubblar och vill ut. Nä, pappa kanske inte ringde, men hon fick en present där ifrån för någon vecka sedan. Sedan fick hon självklart presenter av vår mamma också, precis som syrrans andra dotter fick. Och får de inga köpta presenter direkt, så skickar mamma pengar till syrran att köpa något för. Det får inte mina barn. Två barn har fyllt år under sommaren, och ingen av dem har fått något, och inte heller har mamma sagt någonting om det. Vi har iofs inte träffats sedan sist, ett tag sedan, men ändå. Det är hennes barnbarn. Det känns som att mina barn är värda så mycket mindre än syrrans.

Visst, jag och mamma har inte samma kontakt som syrran och hon har. Och jag köper väldigt sällan några presenter till småsyskonen där uppe. Men det är för att vi inte har haft pengar till det. Jag vet inte. Jag känner mig bara så mycket mindre värd än vad mina syskon är.

Någon mer som har den känslan? Vad har ni gjort för att komma över det?

Några tankar? *nyfiken*

