Du ser gravid ut / Bara vara Jag

Men tack för den. Sambons kommentar när jag fått på mig kläder i morse. ”Du ser gravid ut i den, typ VÄLDIGT gravid”. Tack, jag är bara tjock. Tack så mycket för att det måste nämnas att jag är tjock, tack för att jag kopplas till att vara lika stor som när jag var gravid. Varför måste det kommenteras för?! Ja, jag vet hur min kropp ser ut. Jag klarar knappt av att se mig i spegeln längre. Närmare 130kg, ja, det är mycket. Jag försöker få det till att minska, jag tränar då och då (mindre än jag borde men mer än tidigare), jag har börjat gå på långa promenader på kvällarna (jagar Pokémon) med hunden, och jag försöker att äta mindre onyttigt och mer mat under dagarna.

Varför måste vikten kommenteras? Ja, jag är tjock. Det är så jag är nu. Kroppen fungerar i den mån den bör, och jag rör på mig för att öka välbefinnandet. Jag önskar att jag kunde vara kroppspositiv, men jag har långt att gå innan jag kommer fram. Och det är inte lätt när det påpekas på olika sätt hur min kropp gör det svårare, eller påverkar saker på ett negativt sätt.

Några tankar? *nyfiken*

