Semester i all ära / Bara vara Jag

Det var semester i en vecka. Upp till mamma några dagar, för att känna på hur livet där är, för att sedan träffa svärföräldrarna i ett hus utan rinnande vatten och med vedspis. All charm som kunde fås, fick vi. Ingen tur med vädret dock. Regnade en hel del. Blixten slog ner hos mamma, brandkåren åkte förbi huset, och grillning i spöregn och att vara helt utan mobilteckning och internet i några dagar.

Men jag tror det gick bra. Nu är det bara allt annat som skall falla på plats. Sakta men säkert. Jag vet inte riktigt hur jag skall lycks med allt som är. Måste antagligen avliva en av katterna. Hon pissar överallt. Täcken, kuddar, lakan, madrasser, kläder, soffan.. Allt måste tvättas hela tiden. Måttligt roligt. Grannen vill att hon skall få bo någon annan stans, och försöker få till det, men jag vet inte om jag klarar av det. Att få höra att katten pissat sönder någonting hos någon annan.. Det är något jag inte vill vara med om. Den skulden som skulle bli i sådana fall.

Vi får se hur det blir. En massa ångest är det i alla fall. Vet inte hur jag skall få till allt som skall göras. Skulle behöva skriva så mycket mer än vad jag har gjort, men jag har inte haft ork. Kanske kommer det igen. Tillslut. Det brukar göra det.

Några tankar? *nyfiken*

