När den respektive blir full / Bara vara Jag

De har kräftskiva ute på gården, och grillar, dricker och har det trevligt. Inte hela gården, men några som bor i det här huset och deras bekanta. Sambon gick ner med barnen när jag låg och vilade, och när jag kom ner så var det redan ganska mycket dricka i omlopp. Jag tycker inte om det. Jag blir obekväm. Jag dricker inte, skyller på mediciner fast att jag egentligen inte behöver. Jag gick upp redan efter en timme. Det dracks mer och mer och fyllesnacket började komma igång. Mellan hade redan gått upp, då han inte heller klarar av de där sammanhangen.

Sambon kom upp tillslut, skulle ta hunden på promenad. Snackade om att en av kvinnsen där nere stöter på honom, lägger handen på hans lår och så vidare. Han är i alla fall ärlig. När han väl varit ute med hunden, tog han en irish och gick ner igen. Lagom full.. Nu när han var upp, pratade han inte ens med mig. Jag känner mig så ensam när det blir så här. För han kan inte säga nej. Han tar för sig bäst han kan. Ser han en öppnad öl som ingen dricker ur, tar han den. Han kan på ett finurligt sätt få folk att förse honom med mer dricka. Men det är pinsamt för den som är nykter och ser allting på ett annat sätt än de andra.

Jag vill sätta mig och börja böla men mellan är bredvid mig och skulle inte förstå vad som hände. 10 år och skall inte behöva se mig bryta ihop för sådana saker. De är inte det jag vill föra vidare. Den man lever med måste kunna få leva ett eget liv, jag vet. Men kommer han upp och säger att han har dansat, då vette fan vart jag tar vägen.

jag får alltid känslan av att vara den tråkiga. Den som inte gör någonting utöver det vanliga. Den som inte vill skämma ut sig.

Några tankar? *nyfiken*

