Sämsta mamman… / Bara vara Jag

Idag är en dag som bara känns sämst. Jag är dålig på allt och får alla barnen emot mig.

Mellansonen är arg och sur över att jag säger att han måste umgås med kaninen mer än vad han gör. Att det är ett djur som behöver sällskap. Ibland tror han att det räcker med att vara där inne i fem minuter, och när jag sedan påpekar att så inte är fallet och att han får gå in igen, då blir det sura miner. Speciellt nu, när han är så inne i spelande av tv och datorspel. Sen ville han lägga sina legobitar till något speciellt elektroniskt lego i olika skålar och förvara dem så. Jag tyckte då att det kanske inte var det smidigaste sättet att förvara sorterat lego på, med tanke på att vi har djur som är lite här och var, då skulle han ha dem så uppe i sin hylla, fint påpekade jag då att han måste städa innan han kan ställa någonting där. Smart som han är så kommer han med förslaget att han kan ha dem i skålar i köket, för det är ändå där han och sambon kommer sitta och bygga. Nä, där skulle de försvinna fortare än kvickt, dels skulle jag bli galen på att ha dem där, då vi knappt har plats för alla saker vi måste ha, dels för att både jag och andra skulle välta skålarna mer än en gång, och det skulle försvinna bitar osv. Han blev sur även där.

Minsta blev sur för att det var min tur att lägga honom. Det ville han absolut inte, det skulle vara pappa. Jag var dum, och elak och han tycker inte om mig. Som tur är, så har jag tålamod för sådant, och tillslut så dög jag till att läsa bok och sjunga. Han somnade ganska så gott efter sitt utbrott på 30min.

Den enda som inte har fått utbrott på mig idag, är dotra. Alltid något!

Är rätt slut, fick inte sova på dagen idag och det gör sitt till. Stress med allt som är och som skall göras. Nu har jag även lovat gymmet att jag skall komma och träna i morgon. Se hur det går med mina muskler som inte vill som jag. Se om de hänger med. Skall dock inte använda mig av Smart’en. Vill kunna träna i en takt som passar mig just nu, och inte stressas av den. Det är bättre att jag rör på mig, än att jag bara sitter hemma.

Scannar datorn på virus.. Än så länge har den hittat två.. Känns lovande! En trojan.. Spännande! Jag som tänkte att vaddå, det är ju en platta/dator med win10 och den kommer jag ju inte använda till något speciellt som kan få ner virus.. TJI fick jag.. Och det är någonting som tar upp väldigt mycket plats. Funderar på om jag skall tömma hela, och börja om på nytt.. Får se vad scanningen säger, om det kan reda ut vad problemet är..

Några tankar? *nyfiken*

