Att vara hemma / Bara vara Jag

… Det ger mig ångest, så in i helvete.

Allt runt omkring, allt som borde göras, allt jag ser.  Det är för mycket. får ångest över att barnen behöver ha det så. Visst, det är inte totalt kaos, men det som är, är tillräckligt för att jag skall tycka att det är jobbigt. ”Alla andra har det bättre”. Visst är det väl så?

Jag skulle kunna ha det fläckfritt hemma, men ändå tycka att ”alla andra har det bättre”. Det är väl så jag är och så jag fungerar. Men jag vet inte hur jag skall orka med allting. Sambon jobbar, jag har praktik, hinna med barn och mat, och på något sätt inte falla ihop.

Några tankar? *nyfiken*

