Sjukstuga och ekonomi / Bara vara Jag

Jag och dotra är hemma. Vi hostar ikapp och hon snorar så det räcker åt oss båda.

Samtidigt som det är skönt att vara hemma, får jag som vanligt en massa ångest över det. För det där som borde göras. Som jag nu egentligen inte orkar. Men jag har slängt skräp, hängt tvätt, rensat kattlådan, och skall väl ta hand om disken. Men vi får se när det blir.

Och det här med pengar!! Jag blir så leds på det. Trots att pengarna precis har kommit in, så känner jag mig luspank. Jag vet inte hur vi skall klara av månaden. Sambons alla pengar är redan borta, på räkningar och annat tjafs. Han köper grejer till sig, nu senast en ny skärm, plus att han är skyldig en massa pegar till en i hans familj, så där går det en hel del av hans lön. Men jag då? Det jag tänker på är kläder till barnen nu när kylan kommer, vantar som är ordentliga, baddräkt till dotra som skall ha simning med skolan, täckbyxor till sonen, osv. Alla sådana saker som vi faktiskt behöver. Och så är det snart jul. Jag satt och plockade ihop en del saker på adlibris i helgen, sådant jag ville ha när det ändå var rea, men jag beställde det aldrig, för att vi har pengar att lägga på annat. Och visst, sambon behövde skärmen till sin dator, då den gamla gick sönder, så visst. Men ja.. Allt annat. Hur vi skall överleva månaden utan att gå back, som vanligt.

Hur har ni andra med ekonomin, hur gör ni för att klara hela månaden? Vi har gemensam ekonomi, den som har pengar betalar, oavsett vem det är till. Jag förstår att det är dumt ibland. Men ni, skriver ni listor, lägger pengar i kuvert, skriver upp alla inköp, endast storhandlar, eller vad? Jag behöver tips och idéer, för de vi haft än så länge, har inte fungerat

Några tankar? *nyfiken*

