Ibland funderar jag / Bara vara Jag

Ibland och ibland, egentligen är det väl något som skulle kallas för något bra ord som kommer innan ibland men efter alltid. Just nu är det mycket med hur jag skall orka med allting som sker runt omkring mig. Hur allt skall fortsätta. Vad som händer härnäst.

Jag har varit sjuk i snart tre år, alltså hemma från jobbet i tre år. Under de första två åren, var jag inneliggandes totalt sex månader. Det är lång tid. Och de perioder som var emellan, spenderade jag hemma, inte fullt frisk, jag kommer inte ihåg någonting. Inte hur jag kunde fungera, vad jag gjorde om dagarna, hur jag fick vardagen att gå. Boendestödet kom fyra gånger i veckan, det hjälpte, men den övriga tiden då? Jag vet att jag somnade vid 7 halv åtta i soffan i stort sätt varje kväll, att jag sov länge mitt på dagen. Men vad gjorde jag mer, när ingen annan var hemma? Jag kunde inte spela något datorspel under de perioderna, och inte heller titta på tv’n. Läsa gick inte heller för sig. Tid och år som bara har försvunnit. Det var inte jag som sa *poff*, det var tiden.

Några tankar? *nyfiken*

