Barnfrihet =lyxproblem / Bara vara Jag

Nu är det snart dags att gå. Kom inte riktigt upp när jag skulle i morse, men skickade ändå in något som kanske kan bli godkänt, efter lite omarbetning. Hamnar jag på ett E så är jag helt klart nöjd. Speciellt som detta inte är något som jag är bra på, och som jag inte förstår för fem öre.

Ringde precis till barnen. Nu är båda två där, och sonen skall stanna till på söndag. Vi behöver vår barnfrihet. Det är något som känns hemskt att säga, speciellt då man vet att en egentligen skall vara med sina barn 100%. Och inte vara barnfri mer än de de gånger som en har barnvakt. Men när en vänjer sig vid att vara barnfri varannan helg, eller vad det nu kan vara. Så anpassar en livet ut efter det. Så på samma gång som det är skönt, så saknar man de något ofantligt.

Men när dessa helger missas, så märks det på sambon, speciellt, att han inte är van vid detta. Eller så är det mer inställsamheten på att det skall komma en ledighet, som gör att reaktionen blir som den blir. Även jag tappar lite tålamod efter att det har gått tre veckor, och ingen barnfrihet har synts till. Lyxproblem, och problem som inte finns när en har barnen hela tiden. Men nu är det ett problem.

Nu är vi i alla fall barnfria ända till på söndag, vilket är väldigt skönt. Men trots det, så måste jag upp tidigt på mornarna. Igår kunde vi båda dock sova. Sambon hade tagit ledigt för att kunna vila upp sig. Något som verkligen märktes behövdes. Men nu är det jobb igen. Antar att han även skall jobba på söndag, så veckan går fort för honom.

Kanske blir det middag här ikväll, det återstår att se. Skickade mess till bror min, se om han och flickvännen kommer, lika så till systeryster.. Se vad vi hittar på. Spela lite kanske.. Eller bara sitta och snacka. Det löser sig. Måste städa bara, innan de kommer. För så som det ser ut nu, kan det inte se ut sedan.

Dags att göra sig i ordning. Skiter i allt som har med smink att göra, orkar ändå inte med något sådant..

2 reaktioner på ”Barnfrihet =lyxproblem / Bara vara Jag

Några tankar? *nyfiken*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.