Nu snurrar det / Bara vara Jag

Tankar som inte skall vara här, tankar som jag trodde hade försvunnit för länge sedan. Tankar som jag borde glömma.

Samtidigt som jag blir glad av det, så förstör de för mig. Jag borde fokusera på annat,  inte på vad mina minnen vill.

Minnena far fram och tillbaka, hit och dit. Bilder kommer fram, ord, händelser. Jag kan inte göra någonting för att stoppa det.

Hur jag än försöker, så finns de kvar. Jag har lovat mig själv att glömma, fått råd hur jag skall lyckas.

Kan ändå inte hålla det. Kan inte låta bli. Det betyder för mycket för mig. Skulle jag lyckas, skulle jag inte vara hel.

Inte vara jag. Hur skulle det vara, om vissa delar av mig försvann. Om delar jag iofs inte gillar, gick upp i rök..

De får vara där, för tillfället. Kanske växer mina tankar upp, kanske lär jag mig något. Återstår att se.

2 reaktioner på ”Nu snurrar det / Bara vara Jag

Några tankar? *nyfiken*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.