Orkeslöst / Bara vara Jag

Jag tappade totalt orken, just precis nu. Vill inte göra någonting alls. knapp skriva här. Surt..

Borde skriva på uppgiften.. Så att jag kommer igång med den. På söndag skall den in, men då har jag knappt tid att sitta. I morgon gäller det att arbeta snabbt. Börjar bli illamående.. Det passar sig inte nu!

Det gick i alla fall bra på psyk. Psykologen var trevlig, och lät mig ta den tid jag behövde för att säga saker och ting. Där var det inte någon stress med att vi måste bli klara med testet på en gång. Jag hade tydligen fel. Det var inte M.I.N.I som skulle göras, det var SCID II.. Jävla “mentalskötare” att inte ens kunna förmedla rätt sak.. Eller om det bara är jag som förväxlat det.. Får kolla igenom bloggen, om jag skrivit rätt ifrån början. Men jag har verkligen för mig att hon sa att det var M.I.N.I vi skulle göra.

Sak samma. Vi hann börja på den, men inte mer. Tiden rann iväg. Skall träffa henne nästa vecka också, då skall vi fortsätta. Sedan sa hon också, att det är inte Bestämt, att vi bara har tre gånger på oss, utan det tar den tid det behöver. Jag babblade på en hel det, och det var skönt att höra att det inte bara var skitsaker som jag hade att ta upp, utan att det var väsentliga saker.

Får väl se vad jag tar upp nästa gång..

Hon tyckte att det var konstigt att vi inte hade gjort depressionsdelen på förra testet, och att jag inte hade fått reda på hur jag låg till i det övriga delarna. Hon skulle se till att jag fick svar på det nästa gång jag kom. Jag vill gärna veta hur jag ligger till på de olika delarna.. Vad jag prickar in och inte.

Nä.. Dags att sätta fart.. Jag får ingenting gjort om jag bara sitter här och ugglar.. Tyvärr. Detta räknas inte som pluggande!

Besök på psyk / Bara vara Jag

Det är vad som väntar idag. Skall träffa psykologen där för första gången.  Har verkligen ingen aning om vad som kommer att ske, eller jo. Jag vet vad som skall göras. M.I.N.I.. Härligt. Men jag vet ingenting om henne, hur hon är, eller hur hon fungerar. Eller om jag kommer att få träffa henne igen. Det sista hoppas jag på, om hon är bra.

Skall ta upp hur jag uppfattar “mentalskötaren”, att jag inte tycker om att gå hos henne, och att jag inte känner att jag blir tagen på allvar. Att hon försöker hitta på anledningar till att jag är där jag är idag, utan att egentligen veta någonting om min bakgrund. Vilket inte riktigt passar mig. Som min sambo sa “du är ingen vilsen ungdom” jag har haft det här länge, jag vet hur jag fungerar och jag vet bra mycket om hur olika diagnoser ter sig. Lika så hur olika behandlingar fungerar. Men viktigaste av allt. Jag kan mig själv

Jag vet vad jag klarar, och vad jag inte kan lika bra. Hur jag fungerar i grupper och hur jag klarar av att vara själv. Jag vet mina undvikanden, och hur jag tar mig till för att försöka få saker och ting gjorda.

Sak samma. Skall försöka få mer tid med psykologen, om det är så att hon är bra.. Annars vet jag inte hur jag skall gå till väga..

Får återkomma senare. Skall plugga sista timmen, och sedan blir det till att ge sig iväg.. Se hur detta slutar..