Dagen som aldrig tog slut / Bara vara Jag

Jo, snart så gör den nog det, är bara några få timmar kvar tills det är dags för sängen. Om det inte blir så att jag somnar tidigare.

Dagen har verkligen gått i ett.. Först seminarie, vilket gick hyffsat okej. Jag har alltid svårt att svara direkt på frågor, så det blir som det blir. Sedan av till logopeden. Fick veta vilka svårigheter hon kunde se, och vad hon tycker behövs övas på. Självklart hakar jag på där, så där blir det en halvtimmes träff varje vecka. Av till BUP, mycket prat, och jag tror som vanligt inte att de riktigt fick vad de hade väntat sig.. De frågade om bakgrunden, hur graviditeten hade varit och hur allt annat var runt omkring. Mycket om mig.

Jag skall stå på mig när det kommer till psyk, för om jag inte säger att jag verkligen behöver hjälpen för att kunna hjälpa min son, så ringer hon till dem och säger det! Raka besked där skall jag säga! hah. Får väl se om jag tar upp det när jag skall dit på torsdag.

Väl hemma så väntade jag på att läraren skulle ringa. Självklart att han ringde 20 min innan jag skulle gå. Men det var väldigt trevligt att prata med honom, och han hade fått en väldigt bra bild av hur jag är. Nästan lite för bra, för att endast ha sett tre av mina texter och haft mig på tre seminarier.. Jag sa som det var, att jag går på psyk och att det ev blir någon form av utredning. Han hade redan gissat på att jag ev hade något på autismspektrat.. Haha. Det syns tydligen på hur jag skriver.

Många rätt om mig hade han allt. Inte bara det där, utan även hur jag är som person och så. Vid frågan om hur jag tyckte om att han ställde en sådan analys av mig, så svarade jag att jag mest fann det väldigt intressant. Vilket jag gör. tycker om när folk får för sig att analysera mig, se vad de kommer fram till.

Men nu väntar ev pluggande.. Vilket kanske inte känn allt för roligt, men det behövs.. Analysering. Inte min starka sida! Har redan lyckats med att inte lyckas med den kursen tidigare. Iofs en större del..

Men men.. Får se om jag orkar lyssna, det beror på om första föreläsningen har kommit ut än eller inte.

Bla bla bla.. Allt och ingenting, som vanligt.