Säkerhetsdörrar och nycklar / Bara vara Jag

Hur kommer det sig att det alltid är jag som lyckas med saker och ting, eller när jag är den närvarande vuxna? Nycklarna fastnade idag, i säkerhetsdörren. Så säkra är de!! Fick ut polislåsnyckeln och låsbrickan, men självklart försvann den “vanliga” nyckeln, och endast det låset var låst, så inte kom vi in i lägenheten inte!
Sonen skulle ha nycklarna för att öppna dörren. Han satte dock nycklarna mellan hissen och säkerhetsdörren när den skulle öppna sig, vilket medförde att nycklarna fastnade och åkte med in. Dum, och stressad som jag är/var, så tänkte jag inte på att låta dörren bara öppnas för att låta den stängas igen, och se om nycklarna följde med tillbaka ut, nä jag ser till att dra tillbaka nyckelknippan.. Vilket resulterade i att allt som satt fast på den, kom ut, utom den nyckel som vi faktiskt behövde..
Så säkra och bra är säkerhetsdörrar i hissar…

Ringa sambon, säga att vi sitter och väntar på honom i trappen, ringa felanmälan för att se vad de hade att säga om saken. 1800kr var ungefär det som de hade att säga om den saken, om vi ville att de skulle komma under jourtid. Nej tack, jag ringer hyresvärden på måndag och ser vad de har att säga om saken. En helt klart fantastisk början på helgen.

Misstänker att nyckeln har åkt ner till botten. Jag hoppas dock på att hyresvärden kan få ut den på ett smidigt sätt, som inte behöver kosta mer än vad vi har.. För 1800, det finns det inte en sportslig att vi skulle kunna betala. Alls.

Behöver jag säga att ångesten ökade en aning, och panikattacken är ganska så nära. Jag känner att den är på gång, men den vill inte slå ut helt. Jag trycker ner den.

Och ja, jag köpte skor.. 300kr. Kanske inte speciellt mycket, men det märks ändå i plånboken. Gympadojjor, men utan snörning, så jag behöver inte böja mig ner för att få på mig dem. Mycket bra. Hoppas bara på att de är sköna att gå i, och att fötterna inte skall svullna upp allt för mycket. Hade ångest redan där ifrån, så nyckelhistorian gör det inte direkt bättre..

Några tankar? *nyfiken*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.